Navigáció

sziaszto jok a eloké...
Szia! Nagyon tetsze...
Ahogy kezemben lesz ...
"Ruszkij Gyévuska", a címben minden benne van
Írások

Pусский девушка, a címben minden benne van.

Nem véletlen a címválasztás. Egyre inkább igyekszem védeni azokat a vizeket ahol horgászom, hiszen nem mindenki barátsággal és tisztelettel közelít a meghorgászandó víz irányába. Az utóbbi időben jellemzően kerülöm, ill. csapattársammal kerüljük az úgynevezett bojlis vizeket. Tudom, hogy az utóbb említett vizek létjogosultsága is igen nagy, hiszen ezeken a vizeken komolyan védik a halállományt és természetesen kedvenceinket, a pontyokat is, de mégis a vad és régen elfeledett vizeken való horgászat és az esetleges betli inkább vonz minket. Balaton, Duna, Tisza holtágak, vagy akár az élő szakasz, rejtett kis tavak, melyek létezéséről szinte csak a helyiek tudnak hihetetlen kincseket rejtenek, és bízom benne, hogy még sokáig rejteni is fognak.

Egy ilyen vízből minden nagyhalnak komoly értéke van, hiszen valószínű, hogy nem kapitálisan betelepített ponttyal találkozunk, hanem már régen a vízben úszkáló és az adott vízben megnőtt szépséget foghatunk, majd egy fényképet követően engedhetünk szabadon.

Hírek képei: ruszkij_gevoska_IMG_5868.jpg
Kicsit művi környezet, nehéz víz és szép halak

Csapattársammal, Arnolddal egy olyan vízre látogattunk, amely vízen 15-20 éve többször horgásztam már. Ezek a horgászatok jellemzően nem célzottan pontyra irányultak, de mivel ez a víz télen sem fagyott be, a hideg ínséges időkben hihetetlen varázsa volt ezeknek a túráknak, valamint az elvonási tüneteket komolyan lehetett kezelni ezekkel a horgászatokkal. Mint, már az előzőekben leírtakból kiderülhetett egy erőmű taván jártunk, amely tó az erőmű hűtővizeként szolgál, így a leghidegebb időkben sem fagy be, legfeljebb csak a szélén keletkezhet kisebb jéghártya. A tó méretei és tulajdonságai sok-sok nagy pontyfogást eredményeztek az elmúlt időszakban, de sajnos ezek a halak sokszor nem kerültek vissza a vízbe. Hosszú kilométeres utaztatás után egy másik vízben találták magukat ezek a halak. Sokat lehet ezen vitatkozni, hogy ez így helyén való-e, mert így az új helyeken a halak életét óvják, védik és nagyon kicsi az esélye annak, hogy bográcsban végezzék a földi-vízi pályafutásukat, mégis azt mondom, hogy ezek a kényszerköltözések nem jók, a kifogott kapitális halaknak az otthont adó tóban van a helyük és nem egy másik tóban vagy tározóban.

De térjünk vissza ehhez a kicsit művi, egy kicsit furcsa tóhoz. Mikor megérkeztünk az erőművel találtuk magunkat szemben, ami a legkellemesebb jelzőket keresve is az csúnya szót jutatta az eszembe. A víz igen mélynek nevezhető, hiszen közvetlenül a stég előtt is 2,2-2,5 m-t mértünk, míg a meghorgászandó helyeknél elérte  a 3,3-5 m mélységet. A víz 16 és 18 fok között változtatta a hőmérsékletét, attól függően, hogy mennyire mentünk közel az erőmű kifolyójához.
Radarozással kezdtük feltérképezni a területet, ami jellemzően nem mutatott különleges mederalakzatokat. Hosszas keresgélés után azért megtaláltuk a horgászhelyeinket, amiket a szokásos dőlő bójákkal jelöltünk meg.

Hírek képei: ruszkij_gevoska_IMG_5883.jpg
Nagy segítségünkre lehet egy jó minőségű radar.
Jól láthatóak a mederben az egyenlőtlenségek...

Hírek képei: ruszkij_gevoska_IMG_5882.jpg
…amelyek jellemzően jó haltartó helyek

Etetni nem akartunk különösen nagyobb mennyiséget, csak egy nagyon minimális PVA hálós szendvicset gondoltunk a hajszálelőkén felkínált csali mellé, esetleg 6-8 szem bojlit még szétszórtunk a meghorgászandó területen, de nem etettünk ennél többet. Arnoldnak a bójája kb. 3,6 m-es vízben volt, míg az én bójámat egy 5 m-es víz alatti púpnál helyeztünk el. A bója elhelyezésekor sem szórtunk magot a bójákhoz, csak max. 15-20 szem bojlit kaptak a kiválasztott helyek. Miközben a vízen voltunk és helyeket kerestünk szépen ránk esteledett, így a felszereléseink elkészítését sötétben, részben fejlámpa, részben kedves vendéglátónk házának fényei mellett készítettük el. Kedves barátunk és házigazdánk egy nagyon szépen karbantartott stégházat birtokol ezen a tavon, amelyre kaptuk a meghívást egy horgászat erejéig, ami lehetőséget itt is nagyon köszönünk.

Hírek képei: ruszkij_gevoska_IMG_5774.jpg
Egy nagyon szép és kellemes stégházban volt a főhadiszállásunk

Összeraktuk a felszerelésünket, valamint a botállványok is elfoglalták a helyeiket és a csalik is a kiválasztott helyekre kerültek.

A botok is lassan a helyükre kerültek

Arnold a bal oldali boton csalinak a nagy kedvencét a HOT DEMON bojlit választotta 1×20 mm-es méretben, míg a másik boton a PRO BIOTIC Red One bojliját kínálta fel 2×14 mm-es méretben. A horog csalikat a BRO BIOTIC pasztával vontuk be. Mint már említettem, ezen felül egy kis szeretetcsomag került a horog mellé, PVA hálóba csomagolva.

Az én csalim az idei kedvencem az SK 30 bojli volt, 2×14 mm-es méretben, ami a jobb oldali botomon várta az érdeklődőket. A bal oldali botomra Arnoldhoz hasonlóan 2 szem 14 mm-es PRO BIOTIC Red One bojli került.

Hírek képei: ruszkij_gevoska_IMG_5892.jpg
A tó méretei impozánsak

Miután elhelyeztük a csalikat a kiszemelt helyekre tényleg komolyan besötétedett, így a felkapcsolt lámpa fénye mellett beszélgettünk és vacsoráztunk. Bevallom, hogy nem vártam nagy eredményt ettől a pecától. Ismeretlen víz, kevés idő volt a víz feltérképezésére és kedves házigazdánk Zsolt is arról tájékoztatott bennünket, hogy érzése, valamint a helyi erők beszámolói is azt támasztják alá, hogy nincsen valami nagy halsűrűség ezen a vízen. Bevallom, hogy részben örültünk ennek a hírnek, mert többször tapasztaltuk, hogy olyan vízen ahol nem nagy a halsűrűség nagyobbra nőnek a pontyok, ami logikus is.

Hírek képei: ruszkij_gevoska_IMG_5862.jpg
Játék a fényképezőgéppel. Vagy házigazdánk sokat dohányzik???? NevetésNevetésNevetés

Nincsen annyi konkurencia a táplálékért folytatott küzdelemben, így a nagy és óvatos pontyok, békességben tudnak szép és kapitális súlyt és kort megélni. Természetesen bízva abban, hogy nem kerülnek horogvégre, vagy ha igen, visszakerülnek az otthonukba.
kép: 5873 A rablóhalak szerelmesei is megtalálják a számításukat
Érzésem be is igazolódott, mert az estét sikerült megúszni kapás nélkül. Úgy gondoltuk, hogy várunk a csalik és a helyek megbolygatásával, így nem nyúltunk a szerelékekhez. Türelmünk végül is eredményre vezetett, mert a bal oldali botomon egy ejtős kapással jelentkezett egy víz alatti ismeretlen.

Hírek képei: ruszkij_gevoska_IMG_5989.jpg
Semmi ördöngösség.
Elképesztően megbízhatóan működik és ÓCSÓÓÓÓ NevetésNevetés
Fantasztikusan működött az SK 30 bojli...

Hírek képei: ruszkij_gevoska_IMG_5990.jpg
…és már mehet is a kiszemelt helyre.

Környezetbarát és a pénztárcánkat sem terheli ez a mutatvány, valamint a halak száját nem tépi szét az ide-oda himbálózó ólom.

Csónakba beszálltunk és szépen a hal közelébe irányítottuk a magunkat. Rövid fárasztást követően egy szép 3-3,5 kg-os tőpontyot fogtam, amit a csónakba helyezett matracon megszabadítottam a horogtól, és a fertőtlenítést követően már engedtem is vissza a vízbe. Miután a csónakba mindig bekészítjük a már felcsalizott előkét, gyors cserét követően már vissza is helyeztük a csalit a sikeresnek nevezhető helyre.
(A legutóbbi Pölöskei versenyen, nagyon megkedveltük az ólmot, súlyt elhagyó felszerelést, így ezen a horgászaton is ezt használtuk. Mi a köveket szeretjük, amit gumival rögzítünk az ólom helyére. Nekünk ez nagyon bevált megoldás, továbbiakban a vizet sem szennyezi, mint az ólom. Nagyon egyszerű és könnyen rögzíthető az ólom helyén a gumi (postás gumi kiváló), amelyet a kiválasztott kőre hurkolunk. Fontos, hogy vegyük figyelembe, hogy az ólomnak és a kőnek más-más a fajsúlya, tehát egy nagyobb ököl méretű kőnek van akkora súlya, ami elég kb. 150 m-es behúzáshoz. Semmi ördöngösség. Safety Clip és ennyi, ólom helyett kő.

Alig értünk ki a frissen lerakott bottal, Arnoldnak a jobb botján szépen megszólalt a jelző. Ez jót jelent. A kiválasztott és feltérképezett helyekből  2 hely mozgást mutatott,  ami egy ilyen vízen, szerintem több mint jó jel. A procedúra a szokásos, finoman csónakkal a hal közelébe mentünk, szákolás, majd ez követően a kötelező elsősegély nyújtás és szintén ment vissza a vízbe bajszos vendégünk.  Ennek a halacskának is a Red One bojli tetszett meg, hasonlóan az iménti pontyomhoz.

Hírek képei: ruszkij_gevoska_IMG_5869.jpg
Érdekes látványt nyújt ez a sok-sok mesterséges építmény

Alig telt egy 2 óra az első kapás helyén ismét jelzett a jelzőm. Megint a Red One. Csónak, zsinór feltekerése, majd a kontaktus felvétele a hallal. Éreztem, hogy ez a jelentkező nem az iménti 3 kg-os kategória. Ez az érzés be is igazolódott, mert miután 6-8 percig sétáltatott minket a ponty még nem is láttuk. Kb. az 5 m-es vízoszlop felénél rótta a köröket, míg kb. 10 perc után megmutatta magát. Gyönyörű tőpontyot láttunk meg a víz tetején, amit egy-két kitörés után sikerült megszákolnunk.
Fantasztikusan szép hal volt, sötét színnel és gyönyörű hosszú erős testtel. Szokásos menetrend, csalit visszaraktuk a megfelelő helyre és mentünk is ki a csónakkal a stéghez. Miután kiértünk csak akkor láttuk meg, hogy milyen szép is a fogott tőponty. Mérlegelés, majd fénykép, hogy minél előbb visszarakhassuk éltető elemébe ezt a gyönyörűséget. A mérleg 11 kg-ot mutatott, aminek hihetetlenül örültünk. Ilyen víz, etetés nélkül. Megint beigazolódott, hogy megéri az időt a gondos helykeresésre fordítani.

Hírek képei: ruszkij_gevoska_IMG_5785.jpg
Gyönyörű egészséges tőponty, a mérleg 11 kg-ot mutatott

Miután visszaraktuk a gyönyörű tőpontyot a vízbe, szerelékek készítésével és beszélgetéssel múlattuk az időt.

Hírek képei: ruszkij_gevoska_IMG_5841.jpg
Igyekeztünk minél gyorsabban visszaengedni pikkelyes barátainkat

Kedves barátunk és házigazdánk édesapja is meglátogatott minket, akiben szintén egy fantasztikus embert ismerhettünk meg.
 A beszélgetések, sztorizgatással múlattuk az időt, míg az SK 30 bojlival csalizott boton olyan vehemens kapás mutatkozott, hogy míg 4-5 m távolságról a bothoz értem, szerintem kb. 8-10 m zsinórt levitt a hal. Miután Arnold gyorsan eloldozta a csónakot, már mentünk is a hal után. Szépen felszedtem a zsinórt, majd miután megközelítettük a halat, finoman bevágtam. A hal teljesen másfelé tanyázott, mint ahol a kapás helye volt, de így is sikerült hozzákezdeni  a fárasztáshoz.
Éreztem, hogy a legutóbbi 10+-os halamhoz hasonló dolgozik a mélyben, de ebben a halban nem érzetem akkora erőt. Nem is kellet sokáig várni, mert 5-6 perc után megmutatta magát egy gyönyörű tükörponty. Kicsit még huncutkodott a halunk, de pár perc elteltével már a pontymatracon pihent. Szokásos munkafolyamatok és már a stégnél is voltunk.
Mikor megemeltem a halat éreztem, hogy szép hal , a tükrös 10,5 kg-nak bizonyult a mérlegelésnél. Neki az SK 30 bojli tetszett meg, fénykép, fertőtlenítés és irány a víz. Köszönöm istenem, gondoltam.

Hírek képei: ruszkij_gevoska_IMG_5854.jpg
Szép tükröst tarthattam a kezemben

Hírek képei: ruszkij_gevoska_IMG_5853.jpg
Kicsit papagájcsőrre emlékeztetett a tükörponty  szája.
Sérülés nem volt rajta, valószínű, hogy ifjonc korában történt vele valami

Hírek képei: ruszkij_gevoska_IMG_5859.jpg
Papagájcsőrű barátom épp elúszni készül

Az elkövetkező két napon több szépséges halat fogtunk még.

Hírek képei: ruszkij_gevoska_IMG_5802.jpg
Szépséges 6 kg-os tőponty, akinek a Red One bojli tetszett meg...

Hírek képei: ruszkij_gevoska_IMG_5819.jpg
...és talán a testvére, aki szintén a 6 kg-ot célozta meg, igaz Ő az SK 30 golyóra jött

Hírek képei: ruszkij_gevoska_IMG_5824.jpg
Szabadság, szerelem……

Ezekből kiemelkedik egy hihetetlenül szépséges 4 kg-os nyurga a maga közel 70 cm-es hosszával, valamint a csomagolást megelőzően fogtunk még egy szépségdíjas tükörpontyot, ami 10,4 kg-nak bizonyult.

Hírek képei: ruszkij_gevoska_IMG_5838.jpg

Még egy pillanat

Hírek képei: ruszkij_gevoska_IMG_5918.jpg
FREEDOM (Szabadság)

Jellemzően két csali működött. A Red One bojli elképesztően jónak bizonyult, a fogott halak 40 %-t ezzel a csalival fogtuk, míg a maradék 60 %-on az SK 30 bojli, valamint a SIGNAL osztozkodtak.
Nagyon elégedettek voltunk a túrával. Fantasztikus vízen voltunk, nagyon kedves embereket ismertünk meg, ami a mai világban már magában nagy kincsnek számít.
Az I-re a pontot a szépséges kedvenceink, a pontyok tették fel.
Vigyázzunk rájuk, és környezetükre.
Sokan tudják, de azért nem lehet eleget említeni, „ A víz az életet jelenti, de nekünk a kedvenceink lakhelyét is”, felelősséggel tartozunk unokáinknak, hogy ezeket a kincseket később átadhassuk nekik.

STARBAITS  TEAM
                Géczy Krisztián, Tóth Arnold.

Hozzászólások
#1koiponty - 2012.02.03 22:42
SmileSzia Donn!

Köszönjük a gratulációt. Nem a melegvízes oldalon voltunk. Szuper víz, de nehezen tér magához a sebeiből.
#2don007 - 2012.02.01 19:45
Szia Krisz.Gratulálok,jó kis peca lehetett. Én is pecáltam itt 2 éve de nekem csak amúr jót Büdös kukoricára.A melegvizes oldalon voltatok?
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Értékelés
Csak regisztrált tagok értékelhetnek.

Kérjük jelentkezz be vagy regisztrálj.

Még nem értékelték

Facebook Like
Hírlevél
Ha fel szeretnél írtakozni a hírlevelünkre, akkor regisztrálnod kell oldalunkon, vagy be kell jelentkezned az oldalra.